RADA CZŁONKÓW TIG


Dnia 3 kwietnia 2012 r. w OUHG „FIAN" w Zakopanem przy ul. Chałubińskiego 38 odbyło się kolejne posiedzenie Członków Rady Tatrzańskiej Izby Gospodarczej.  Posiedzenie rozpoczęła Pani Prezes TIG Agata Wojtowicz, przywitaniem zebranych członków TIG i przybyłych gości: Pana Burmistrz Miasta Zakopane Janusza Majchra oraz Doradcę Burmistrza ds. Marki Zakopane Pana Łukasza Chmielowskiego.

Posiedzenie rozpoczęto od podsumowania sezonu zimowego w Zakopanem. W dyskusji głos zabrali  hotelarze, restauratorzy oraz prowadzący działalność handlową. Porównywano ostatni sezon zimowy do lat 2008 – 2011. Sezon zimowy 2012 był słabszy od lat poprzednich i przejawiał się tendencją spadkową wahając się w granicach kilku procent. Do spadku ruchu turystycznego w mieście przyczynia się  przede wszystkim zatrzymanie rozwoju narciarstwa i brak tras rekreacyjno- biegowych. Do Zakopanego nie przyjeżdżają turyści z dziećmi z uwagi na brak propozycji przygotowanych specjalnie dla nich. Jednogłośnie ustalono, że wdrożenie Strategii Promocji Marki Zakopane ( trwają prace i konsultacje końcowe ) jest kluczowe w poprawie sytuacji w turystyce w Zakopanem.
Dokładne informacje na temat konsultacji w sprawie strategii przedstawił zebranym przedstawiciel Biura Promocji Miasta Zakopane Pan Tymoteusz Mróz.

Ponadto Dyrektor COS - Pan Marek Sokołowski przedstawił obecne i planowane inwestycje na terenach i obiektach należących do COS.
Główne inwestycje to: stadion lekkoatletyczny, trasa nartorolkowa, tor lodowy i hala sportowa, która powinna zabezpieczyć nie tylko potrzeby sportowe, ale również kulturalne miasta. W październiku 2012 zostanie oddany do użytku Hotel „Zakopane”.

Pan Burmistrz Janusz Majcher poinformował zebranych o nowym projekcie, p.t. „Subregion Podhalański”, na który będą przeznaczone duże subwencje europejskie. Projektu będzie obejmował zagadnienia dotyczące ekologii, wspólnej promocji reginalnej, rozbudowy lotniska w Nowym Targu i uporządkowania rozmieszczania reklam. Pan Burmistrz poruszył także problem komunikacji miejskiej w Zakopanem.  Władze Miasta wspólnie z TPN i  PKL planują uruchomić darmową komunikację z Dworca PKS do Kuźnic.

„Weekend za pół ceny”, który miał miejsce w październiku ubiegłego roku, okazał się wielkim sukcesem. Akcję postanowiono powtórzyć zmieniając jej charakter i podstawowe założenia. „Rodzinny weekeend w Zakopanem” odbędzie się w pierwszy weekend czerwca / 1-3 czerwca /. Szczegóły akcji zostaną podane do publicznej wiadomości w mediach i na stronie Urzędu Miasta i Biura Promocji Miasta Zakopane.
Joomla SEO by AceSEF